Vi tilbyr faktura, Vipps og kortbetaling til privatkunder (Worldline) og faktura til bedriftskunder (Two)

Våre salgsbetingelser

– Salgsbetingelser for nettbutikken

Finner du ikke det du leter etter? Ta kontakt på e-post: nettbutikk@espenes.no

«Selger» er: Espenes AS.

Prisene i nettbutikken er oppgitt i Norske kroner (NOK).

Kontaktdetaljer til Espenes AS fremgår nedenfor.

Informasjon om Espenes AS:

– Org.nr. 938 985 324 MVA

– Adresse: K. K. Kleppes veg 1, 4350 KLEPPE

– Telefon: 51 78 88 00, e-post: nettbutikk@espenes.no.

«Selger» blir i det følgende benevnt «vi», «oss» eller «Selger». Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din» eller «ditt».

Betaling og priser

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Hvis du bruker betalingskort som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura til privatpersoner. Forfallsdato kan variere, og angis på faktura som sendes til deg.

Maksimalt ordrebeløp med Walley: 18.500,-

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling vil det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og vilkår for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.

my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

I samarbeid med Two, tilbyr vi faktura til bedriftskunder. Standard betalingsbetingelser ved bedriftsfaktura i nettbutikk er netto 14 dager. Hvis dere har avtale med oss om andre betalingsbetingelser kan vi få lagt inn dette hos Two før deres første nettbutikk-ordre så sant vi blir varslet på forhånd. Dette må eventuelt gjøres før en ordre blir lagt inn. Det er ikke mulig å endre betalingsbetingelser på en faktura etter at ordren er sendt. Faktura sendes som EHF hvis tilgjengelig, ellers til e-postadresse som blir brukt i checkout. Hva er Two?

Vilkår vedrørende ordre med Two som betalingsløsning.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Du har mulighet til å velge og se produktprisene eksklusiv merverdiavgift ved å trykke på “Vis priser ekskl. mva”-knappen.

Kjøp / Forhåndsbestill / Lagerstatus

Er varen på lager eller i innkjøp vil det stå “Kjøp” på produktet. Vær oppmerksom på at om det står «På lager (kan restbestilles)» ved «Kjøp»-knappen så er ikke produktet på lager, men i bestilling hos leverandør. Leveringstid kan da variere.

Ved status “Forhåndsbestill” er ikke varen på lager, men du kan reservere produktet til når det kommer inn på lager igjen. Noen produkter er sesongvarer og kan ha lang leveringstid.

Kampanjer i nettbutikk

Kampanjer i nettbutikken gjelder kun ved bestilling i nettbutikken. Det er ikke alltid samme kampanjer i den fysiske butikken vår.

Ved gratis frakt kampanje må rabattkupongen aktiveres før det kommer opp valg om gratis frakt.

Fraktkostnader i nettbutikk

Postnummer 0000-3999 / 4200 / 4500-7099*:

Pakke i postkassen / Pose på døren: 80 kr

Pakke til hentested: 189 kr

Kolli til leveringsadresse: 990 kr

 

Postnummer 4000-4199 / 4300-4499*:

Klikk & hent**: 0 kr

Pakke i postkassen / Pose på døren: 80 kr

Pakke til hentested: 189 kr

Kolli til leveringsadresse: 990 kr

 

Postnummer 7100-9999*:

Pakke i postkassen / Pose på døren: 95 kr

Pakke til hentested: 199 kr

Kolli til leveringsadresse: 1.990 kr

* Disse prisene gjelder ikke for levering til Svalbard eller Jan Mayen. Ta kontakt for pristilbud på frakt til Svalbard og Jan Mayen.

* Ved gratis frakt kampanje må rabattkupongen aktiveres før det kommer opp valg om gratis frakt. Gjøres ikke dette, må du betale for frakt.

** Velg «Klikk & hent» hvis du ønsker å hente varene selv hos oss. Du kan også ordne frakt med transportselskap selv, men varsle oss før opphenting.

Levering og forsinkelser

Vi leverer i hele Norge.
For levering til Svalbard, Jan Mayen eller utenfor Norge, kontakt oss for et pristilbud.

Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Ved hjemlevering så tenk på at du selv har ansvar for at det er mulig å frakte produktene inn i bostedet. For hjemlevering må du være på plass for å ta imot varene og transportør kan avkreve legitimasjon før de overleverer varene. Dersom du har avtalt leveringstidspunkt med transportør og ikke er tilgjengelig på avtalt tidspunkt, vil du bli fakturert gebyr for bomtur/ny utkjøring. Ved hjemlevering blir din ordre levert til tomtegrensen (fortau) uten innbæring.

Ved leveringsmetode “Hent i butikk” anses ordren som kansellert dersom den ikke er avhentet innen 24 timer etter tidspunkt angitt på ordrebekreftelsen som sendes per e-post.

Ved leveringsmetode der du skal hente ordren i butikk, og der denne betales i løpet av kjøpsprosessen på nett, regnes dette som en internettordre regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på www.lovdata.no.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Flaggstenger kan kun bestilles med fraktalternativ “Klikk & Hent” grunnet spesialtransport. Kontakt oss for pristilbud på frakt av flaggstang.

Leveringstid

Vi leverer så fort som mulig. Lagervare sendes vanligvis fra vårt lager innen 1- 2 virkedager etter mottatt bestilling. Står varen som – “ikke på lager” – Kontakt oss.

NB! Leveringstiden kan variere ved høytider, ferier eller andre spesielle anledninger grunnet bemanning hos oss og hos transportør.

For pakker som ikke blir hentet forbeholder Espenes AS seg retten til å debitere en avgift på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Hvis du får en ny adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til Espenes AS på mail til nettbutikk@espenes.no.

Om ønskelig kan du hente varen(e) i vår butikk. Vi holder til på Kleppe, ca 3 mil sør for Stavanger og har åpent:

Man-, Ons-, Fredag:  kl 08 – 16
Tirs- og Torsdag:       kl 08 – 19

NB! Åpningstider kan avvike ved høytider, ferier eller andre spesielle anledninger. Sjekk eventuelle endringer ved å klikke her.

Adresse: K. K. Kleppes Veg 1, 4350 Kleppe

Velg – “Klikk & Hent” ved checkout.

Ved leveringsmetode “Klikk & Hent” anses ordren som kansellert dersom den ikke er avhentet innen 24 timer etter tidspunkt angitt på ordrebekreftelsen som sendes per e-post.

Ved leveringsmetode der du skal hente ordren i butikk, og der denne betales i løpet av kjøpsprosessen på nett, regnes dette som en internettordre regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på www.lovdata.no.

Vi ber deg nøye kontrollere varene når de kommer! Synlig skade rapporteres direkte til sjåføren og skjult skade rapporteres til oss innen 7 dager etter mottatt sending. Skader innrapportert etter 7 dager får vi dessverre ikke gjort noe med.

Reklamasjonsrett

Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Espenes AS.

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper online, og du har rett til å pakke opp og teste produktet i samme grad som du kan gjøre i en butikk.

Send oss angrerettskjema på e-post nettbutikk@espenes.no så sender vi deg en returetikett. Fraktkostnader ved eventuell retur dekkes av kunden.

Kunde har ikke angrerett ved tilvirkningskjøp, ref. angrerettlovens §22e. Ved kansellering av bestilling etter produksjonsoppstart svarer Kunde for påløpte kostnader etter avregning fra Selger. Ved Selgers mottak av omforent oppgjør bortfaller alle kontraktfestede krav og forpliktelser for begge parter.

I henhold til Pantelovens § 3.14 og § 3.22 har Espenes AS salgspant i de leverte varene inntil faktura er fullt ut betalt.

Ved for sen betaling faktuereres renter fra fakturaforfall etter den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente.

Espenes AS
4.5
Based on 25 reviews
powered by Google
js_loader